Kaizen ZIL 2021

19. 7. 2021

Se slovem Kaizen se v BKR setkal už určitě každý. Co ale přesně znamená? Na internetu se dočteme, že toto slovo pochází z japonštiny a znamená „neustálé zlepšování“. Zlepšování je určitě skvělá věc a to nejenom ve výrobním podniku, ale co si pod tím vlastně představit? Poradit by mohla Marcela Důbravová, která měla ten letošní Kaizen na ZIL lince pod palcem.

Kromě Marcely byl tým tvořen Kateřinou Breznickou, Leonou Olejníkovou, Lucií Vojtěchovskou, Kristýnou Pospíšilovou, Petrem Krátkým, Petrem Jalůvkovou, Lucií Kargerovou, Kateřinou Doupovcovou a jako podpora se zúčastnili Jiří Pospíšil, Tomáš Barnet a Daniel Trusina.

Právě tito lidé se celý týden intenzivně zabývali tím, jak vylepšit ZILovou linku z pohledu ergonomie, rychlosti, celkového zlepšení a zoptimalizování. Jedním z hlavních důvodů byl požadavek zákazníka na 6 tis. ks ZIL týdně, což linka při výstupu 420 ks za směnu nezvládala pokrýt. Bylo tedy třeba v prvé řadě identifikovat zráty, vytvořit nový proces a nový layout (uspořádání linky), což mělo za následek odstranění ztrát, zlepšení ergonomie, snížení zátěže, zjednodušení manipulace a mnoho dalších nápadů!

Sečteno a podtrženo, několikadenní „cestování“ mezi linkou a zasedačkou plnou poznámek, nákresů, fotek a obrázků, přeskládání celé linky, výroba provizorního dopravníku a vytvoření pozice předbaliče vedlo k okamžitému navýšení počtu kusů výrobků na 450 za směnu. 

Po dodání stabilních a mechanických řešení pro dopravník a skládání krabic na tom bude ZIL linka a její osazenstvo ještě lépe. Výstup linky je totiž plánován na 500 ks výrobků za směnu a snížení normy z 7,09 na 6,3 min/ks. Gratulujeme!


Další články